IK HOU VAN SURINAME! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van kaya spaan - WaarBenJij.nu IK HOU VAN SURINAME! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van kaya spaan - WaarBenJij.nu

IK HOU VAN SURINAME!

Blijf op de hoogte en volg kaya

12 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Ondertussen zijn we al weer bijna een week verder sinds ik mijn laatste verslag heb getypt.

Na oh zo gave ervaring (holi paghwa) heb ik toch echt spijt dat ik mijn haar verf.... oftewel ik had paars haar omdat het mooi in mijn haar bleef zitten..
Veel geprobeerd om het er uit te krijgen en uit eindelijk toch de knoop doorgehakt om mijn haar bruin te verven oftewel dag blonde lokken hallo bruin haar ( VIND IK NIET LEUK).

Genoeg geklaag verder naar waar iedereen hier waarschijnlijk voor op mijn blog is op het moment.. Mijn ervaringen van de afgelopen week ( Of je verveeld je enorm dat kan ook.)

Na vrijdag echt een leuke dag te hebben gehad zijn we lekker gegaan voor een lui weekend (we doen hier niet anders haha maar toch). we zijn lekker naar het zwembad geweest en hebben enorm genoten van de zon. jammer genoeg is er hier ook regen maar dat kan de pret niet bederven want we zijn zaterdag gewoon weer op stap geweest (3 keer op een rij feesten). Deze keer zijn we bij za zazou geweest en ja waarschijnlijk schrijf ik het verkeerd. gezellig met heel het huis op pad geweest om ook tevens het (tijdelijk) afscheid van een huisgenoot te vieren.

Na zondag zo lang mogelijk in bed te hebben gelegen hebben we besloten om met heel het huis de BBQ aan te steken, oftewel gezelligheid.

Maandag week lekker naar stage geweest, het was een enorm rustige dag en er waren alleen cito toetsen dus ik heb jammer genoeg niets kunnen doen.

Dinsdag, je raad het of niet, WE ZIJN OP DE FIETS NAAR STAGE GEWEEST! het was niet eens zo ver en nog eens lekker ook om op het fietsje te zitten. wel een drukke dag stage gehad want de leerkracht van groep 5/6 was afwezig en de (6) kinderen van groep 5/6 moesten bij ons in de klas.. En ja we hadden onze handen er vol aan.. die kinderen waren zoo enorm druk en ze bleven met vragen komen. oftewel continue bezig geweest.

Woensdag alweer op de fiets gesprongen.. ja we beginnen de motivatie er voor te krijgen, ik ben begonnen met cito af te nemen bij een van de jongens uit mijn stage klas en ben veel bezig geweest met genieten van de zon (je moet wat als al die kiddo's aan het gymmen zijn..) jammer genoeg begon het na 20 minuten echt enorm te spoelen dus hebben we maar moeten schuilen... In de middag had mijn klas geluk want de kinderen van de middelbare school (die ook bij ons gymmen ) voerden zoals gewoonlijk niets uit en waren alleen maar aan het chillen in de boom, oftewel groep 7/8 mochten nog even basketballen.
Ik ben toen maar samen met mijn stagebegeleidster aan de slag gegaan om het klaslokaal op te leuken door posters en platen (die te maken hebben met rekenen) op te hangen en ja hoor het lokaal is weer een stuk gezelliger. Gelukkig toen we thuis kwamen was er eindelijk na veel zeuren een nieuwe router, dat betekend dus eindelijk betere WIFI!:):) (me happy)

Vandaag (donderdag) zijn we toch maar weer met de taxi naar stage gegaan, en maar goed ook want het is ZOOOOO warm vandaag. ik heb vandaag kunnen helpen met lessen over spreekwoorden, het was niet veel maar het is toch altijd beter dan stilzitten. het laatste uur hebben de kinderen mogen tekenen en ik heb ze hier en daar een paar tips gegeven, en mee gekeken naar de school leguaan die weer eens kwam buurten voor onze klas.

in de avond gaan we lekker nog naar zus & zo om daar naar een concert te gaan van Tyfoon (gratis kaartjes omdat wij zo leuk zijn). hierover meer in mijn volgende blog.

Groetjes vanuit een kamer met airco in het oh zo warme Paramaribo.

  • 12 Maart 2015 - 22:32

    Karel(ook Wel Eens Kees Genoemd):

    Weer een mooi verslag. We missen je wel maar geniet ervan . Vechten dan!?

  • 12 Maart 2015 - 22:32

    Corinne:

    Zo te horen mis je on niet geniet er maar van

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

kaya

Actief sinds 14 Jan. 2015
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 3848

Voorgaande reizen:

23 Februari 2015 - 28 April 2015

suriname

Landen bezocht: