Hallo dolfijnen water en nog meer dingen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van kaya spaan - WaarBenJij.nu Hallo dolfijnen water en nog meer dingen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van kaya spaan - WaarBenJij.nu

Hallo dolfijnen water en nog meer dingen

Blijf op de hoogte en volg kaya

06 April 2015 | Suriname, Paramaribo

Nou eindelijk is iets te vertellen wat niet over stage gaat( ookal ben ik hier juist voor stage), We zijn zoals elise zegt in Comawijnen geweest, oftewel comewhijne.

Op zoek naar dolfijnen langs de plantages wild water zwemmen, wat was dit een gave ervaring zeg!

Om 9 uur werden we opgehaald door winston, we zijn toen eerst op zoek gegaan naar een pinautomaat om de tour te betalen en daarna door gegaan naar Leonsberg om daar op de boot te stappen.
Eenmaal op de boot zijn we vertrokken naar Fort Nieuw-Amsterdam, zonnebrand en camera's in de aanslag want we gaan natuurlijk aan land!
We zijn een heel stuk gaan lopen langs de zijkant van het fort en hebben zo enorm veel informatie die ik misschien niet meer helemaal weet.

Na minstens een half uur te hebben gelopen zijn we over een brug binnen het fort gegaan, hier hebben we nog even gelopen en zijn we door gegaan om even een loempia en baka bana te gaan eten. Hierna lekker door naar het open lucht museum en de oude gevangenissen.

Hierna door naar de eerste plantage, Rust en werk, hier zaten kaaimannen en schildpadden (wel in gevangenschap) maar daar wilde we natuurlijk mee op de foto en even vast houden.
Daarna door naar het huisje van een van de bewoners en daar hebben we kokoswater gedronken uit een verse kokosnoot. verder zijn we nog even over het stuk land gelopen. Er is niets meer over van de plantages op deze plantage, dus hier hebben we weinig gezien.

Nou daarna door naar plantage 2 Johan Magerethe, hier hebben we alleen roti gegeten en natuurlijk een parbo gedronken om de dag helemaal in te luiden!
Aan Deze plantage zat ook plantage 3, Plantage Fredriksdorp, Hier waren nog wel de huizen van de plantage eigenaar, dokter en officieren. Ik zou er spontaan blijven om er te wonen, Zoo mooi.

Hierna zijn we terug de rivier op gegaan om dolfijnen te spotten. Na lang varen hebben we ze gevonden hoor, en het waren er echt enorm veel!

Nou zwemmen mocht ook niet achterblijven dus na het kijken naar de dolfijnen zijn we eerst terug gevaren naar Leons berg want zwemmen met dolfijnen gaat hier niet omdat ze wild zijn maar terug zwemmen naar de kant kan altijd. Elise en ik Het water in en ja hoor wat een gave ervaring.. in een sterke stroming die ons voorbij de eindplek laat stromen. gelukkig hadden we een goede reisleider en een Bo die het touw naar ons gooide, dus dan maar hangend aan de boot terug naar de kant. Met een half verloren Elise kwamen we aan en zijn we na een vermoeide dag weer terug thuis gekomen.

Woendsdag gaan we weer op trip, deze keer naar Babunhol en Overbridge. Na woendsdag komt dus ook meteen mijn volgende verslag!

Groetjes uit paramaribo!