Zoektocht naar luiaard poging 2 mislukt.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van kaya spaan - WaarBenJij.nu Zoektocht naar luiaard poging 2 mislukt.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van kaya spaan - WaarBenJij.nu

Zoektocht naar luiaard poging 2 mislukt....

Blijf op de hoogte en volg kaya

12 April 2015 | Suriname, Paramaribo

Nou hier weer een verslag van mijn tweede, derde maar ook laatste trips, nnatuurlijk de rest van de week opvulling.

Dinsdag zijn we EINDELIJK na 2 maanden naar de palmentuin geweest. misschien moest het er maar is van komen, we hebben hier lekker gepicknickt en daarna weer terug naar de koenawaristraat.

Woensdag, een luie maar leuke dag, we begonnen na een stuk rijden met de auto bij Babunhol, een plek midden in de natuur waar we over een zand weg vol gaten en heuvels bij de bestemming aan kwamen. Een mooi strand aan de Suriname rivier. heerlijk genieten dus. we hebben hier eerst lekker aan het strand gelegen en daarna een stukje gelopen (niet ver want we moesten door).
Na Babunhol door naar het stuwmeer en de stuwdam, een enorm groot ding maar met mooi uitzicht over het stuwmeer.
Hierna door naar Overbridge, Jammer genoeg regende het maar we hebben ons prima vermaakt. eerst begonnen met een potje kaarten en daarna toen het droog was toch even het strand op, we hebben meteen onze kinderkant laten zien want we hebben even in de speeltuin gespeeld haha en daarna door naar het water wat jammer genoeg niet op de plek was waar je kon zwemmen vanwege eb. Gelukkig kon dit de pret niet bederven want we hebben nog heerlijk op een soort pier gestaan om van het uitzicht te genieten.

Terug naar huis hebben we ons vermaakt door liedjes te zingen omdat de radio het niet deed, in Paramaribo zijn we ook nog de wandelmars (soort avond4daagse maar dan anders) tegen gekomen.

Donderdag lekker rustig aan gedaan en even naar de stad geweest, hier alvast een souvenirtje voor mijn stageklas in Nederland gekocht en rondgekeken of ik nog wat vond om mee naar huis te nemen.
S'avonds was het natuurlijk weer tijd voor Havana, een gezellige maar rustige avond want het was echt veel rustiger dan normaal maar we hebben het allemaal naar ons zin gehad.

Vrijdag vroeg op (misschien met wat moeite) om naar Galibi te vertrekken. Een enorm lange rit met de auto waarvan we weinig hebben meegekregen omdat we lagen te slapen.
Een maal in Albina even wat gegeten en richting de boot gegaan die ons naar galibi zou brengen. Jammer Genoeg duurde dit langer dan normaal want we hebben 5 belgen moeten ophalen waarvan er 3 hun visum moesten regelen. maar we hadden al wel voet gezet bij de buren in Frans-Guyana.

Na hoge golven, natte kleren, veel plezier en eenzaamheid (omdat bij Bo en Elise en de andere 5 belgen een zeil over hun heen moest) hebben we onze eindbestemming bereikt, Galibi. De bootreis was echt heel leuk en we hebben ons erg vermaakt, zelfs toen Samantha en ik als enige nog in beeld op de boot zaten.

Galibi is echt een mooie plek met alleen zand bomen planten en wat huizen. We hebben eerst van winston een rondleiding gekregen over Galibi en daarna zijn we lekker naar het huisje gegaan om daar even bij te rusten.
S'avonds zijn we Naar een ander stuk strand gegaan om daar naar de zee schildpadden te kijken als ze eieren leggen, Heel indrukwekkend maar ik heb vooral genoten van de mooie heldere lucht vol met sterren.

Weer terug bij het eiland lekker meteen ons bed in gedoken want vrijdag gingen we naar Frans-Guyana.

Nou om 6 uur ging de wekker want om 7 uur zou de staatsboot (soort van bus alleen dan over het water) op het strand zijn.
Jammer genoeg was dat bijna een uur later dus hadden we nog even kunnen blijven liggen. Met de boot terug naar Albina om onze spullen daar te laten in de auto en dan door met een boot gemaakt van een boom (uitgerekte boomboot waarvan ik de naam niet weet ) richting Frans-Guyana te gaan.

In Frans-Guyana moest ik weer even wennen hoor, Euro's Rechts rijden en geen nederlands pratende mensen.
We zijn begonnen in camp de la transportation een oude gevangenis waar de Fransen de Franse gevangenen naar toe brachten.
Hierna door naar de markt en naar een supermarkt om daarna weer terug naar albina en daarna naar Paramaribo te rijden.

Na 3 uur rijden weer terug in Paramaribo om een rustige avond te houden.
Ik ben op tijd naar bed gegaan want ik was echt gesloopt.

Vandaag houd ik waarschijnlijk een Seriekijk dagje want daar ben ik echt aan toe. lekker rustig in een hangmat GENIETEN!

Morgen over 2 weken vliegen we alweer terug en zijn de 9 weken weer voorbij.
Deze 2 weken zijn opgevuld met nog 1 week vakantie en 4 dagen stage.

Tot mijn volgende blog en tot over 2 weken in ons kikkerlandje!

• 26 April 2015 - 19:36

Anneke Spaan:

Wat beleef je een hoop.we zouden wel even om een hoekje willen kijken.