Luiaard 2.0 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van kaya spaan - WaarBenJij.nu Luiaard 2.0 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van kaya spaan - WaarBenJij.nu

Luiaard 2.0

Blijf op de hoogte en volg kaya

07 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo


Vandaag zijn we al weer tien daagjes in Suriname en ik heb t nog steeds echt enorm naar mijn zin. Na donderdag kennis te hebben gemaakt met mijn oh zo grote stage klas (4 kinderen) heb ik ook al weer 3 stage dagen achter de rug. Een ding is zeker ik mis mijn oude stage klas in Nederland wel, dit is zoveel anders en ik heb het idee dat ik tot nu toe nog niet veel te doen heb.
Donderdag zijn we een groot stuk wezen fietsen, en hebben we nog een (wat we denken) een bosbrand gezien vanuit de verte. Na 2 uur te hebben gefietst en zelfs de weg kwijt te zijn geweest waren we weer terug aangekomen bij ons huis.
Vrijdag zijn we met alle huisgenoten naar een poolparty geweest. Dat was zo tof. Eerst zijn we bij een kleine kroeg geweest en later met een partybus door naar het hotel waar het zwembad was. We werden voordat we de bus ingingen nog even vermaakt met live muziek van een soort fanfare band met een aantal danseressen er voor was echt heel apart.
Zaterdag mochten we weer vroeg uit de veren want we zouden op city tour gaan. Jammer genoeg viel deze wel tegen omdat we alleen door de stad( oftewel twee winkels) zijn geweest. Gelukkig weten we nu wel waar we luiers en kinderwagens kunnen kopen..
Maandag begon stage dan ook echt. Om half 8 moesten we er zijn (veel te vroeg) maar het was wel leuk! We begonnen met cito wat minder was omdat je dan weinig te doen hebt en later hadden ze nationale rekendag. Het was leuk om te zien hoe ze op een kleinere school zoiets organiseren want alle klassen liepen zowat door elkaar, groep 1,2 en 3 bij elkaar en 4, 5, 6, 7 en 8 bij elkaar. Na stage hadden we alleen enorm veel problemen met een taxi terug.. we hebben zeker dik een uur staan wachten op een taxi, uiteindelijk heeft een van de leerkrachten ons maar afgezet bij een taxi bedrijf want het duurde maar veel te lang.
Dinsdag begon ook al lekker, alweer vroeg ons bed uit en hadden we express het visite kaartje mee genomen van een taxi uit de buurt van stage, voor ons huis een taxi gebeld die er binnen 5 minuten was dus wij denken jeej op tijd naar stage maar niet dus.. de taxi chauffeur wist de weg niet en zo hebben we 35 minuten over een ritje van 12 minuten gedaan… en als klap op de vuurpijl wilde de chauffeur ook nog is dat we het dubbele betaalde van wat we normaal moesten. Op stage was het rustig en begon ik me meer thuis te voelen in de klas. Ik kon al iets meer doen met de kinderen en vond het daardoor ook leuker. Terug de taxi ging gelukkig veel soepeler, na 15 minuten wachten hadden we gelukkig een taxi die ons thuis afwilde zetten.
gister kon gelukkig Chicko ons naar stage brengen dus waren we er dik op tijd, ik had jammer genoeg weer erg weinig te doen in de klas dus heb vooral even naar mijn stage opdrachten gekeken om uit te vogelen hoe en wanneer ik ze wil uitvoeren. De kinderen hadden gymles dus ik heb bijna een uur buiten kunnen zitten om lekker van het weer hier te kunnen genieten (ookal is het tot nu toe erg slecht geweest hier). Na stage werden we ook meteen opgehaald en ben ik samen met nog een aantal huisgenoten naar een hotel geweest om een abonnement te nemen op de sport school. We hebben lekker even gesport en zijn daarna nog even het zwembad in gedoken.
Ondertussen heb ik 10 leuke dagen achter de rug en heb ik vaak geen WIFI die werkt dus probeer ik wanneer kan een verslag te typen in de hoop dat ik het kan posten.
(05032015)
Donderdag zijn we lekker weer een dagje naar stage geweest, het was echt super gezellig en leuk! Jammer genoeg nog niet veel kunnen doen, ik heb een leerling kunnen helpen met aardrijkskunde en verder hebben ze alleen cito’s gedaan, we hebben wel echt gezellig gekletst over van alles en nog wat om dat de ‘school’ leguanen langs de klas kwamen lopen. Het laatste uurtje hebben we met zijn alle Holi paghwa gevierd, het was zo leuk om te zien hoe al die kinderen ineens helemaal kleurrijk waren!
S’avonds zijn we eerst bij een tempel geweest van de Hindoestanen om daar te vieren dat holi paghwa gaat beginnen, we hebben daar heerlijk gegeten en gezien hoe ze een soort van toren met bladeren verbranden (incl. vuurwerk) daarna hebben we nog even gekeken naar een optreden en zijn we richting huis gegaan.Hierna zijn we lekker gaan feesten in de Havane, was echt een supergezellige avond.
Vrijdag was het dan eindelijk Holi Paghwa, we zijn begonnen in de palmentuin en hebben hier enorm genoten van de mooie omgeving en alle mensen bij elkaar. Je had er echt een familie gevoel zo leuk om mee te maken. Zoveel mensen, zoveel kleuren, zoveel gezelligheid oftewel echt genieten!
Daarna zijn we door gegaan naar het vrijheidsplein om daar lekker te feesten op muziek van DJ Chuckie. Jammer dat we ondertussen bruin waren van de regen…
De wifi werkt ondertussen al iets beter dus verslagen komen waarschijnlijk wat vaker online!
Veel groetjes uit het mooie Suriname en tot het volgende verslag!

  • 07 Maart 2015 - 20:54

    Karel:

    Mooi verslag ,vertel ons alles wat je meemaakt. Dan hebben we nog een beetje het gevoel dat we dicht bij je zijn.xx

  • 09 Maart 2015 - 21:25

    Samantha Rannenburg:

    Leuk verslag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

kaya

Actief sinds 14 Jan. 2015
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 3860

Voorgaande reizen:

23 Februari 2015 - 28 April 2015

suriname

Landen bezocht: